csettintés

A DÖCSömről őszintén…

Csókolom, Sziasztok és az Uraknak egy pacsi.

Amióta jegyzem ezt a blogot, igen sokféle anyag került fel általam a széles világhálóra érzetküszöb-triggerelő jelleggel. Ez a bejegyzés ennek a logikai sornak méltán kiemelkedő ékköve lesz – olyan hiánypótló írások után, mint a Mi Mennyi Miért? közgazdasági expozém vagy a Modernkori bújócska társadalomtudományi útjelző.

Kedves Internet

Ez a bejegyzés első körben egy kicsit durvább címmel akaródott megíródni, de végül a józan ész és az események azt diktálták, hogy mégse a „Kedves Internet, b@szódj meg” címet adjam neki. ????

Utak, marketingesek, digitális totemek, influenszerek

Amikor elkezd valaki online vállalkozni, több út kínálkozik fel számára. Ezek közül válogat, és önazonossági alapon állást foglalva elindul, vagyis… küszködik, próbálkozik, hátha alapon. Még ha ezt tagadja is önmaga, vagy még inkább a külvilág előtt.  

  • Kopírozza a „nagyokat”, nézi, ők hogy csinálták meg a vélt tutit.
  • Követni kezdi a legkülönfélébb orgánumokat: hallgatja, olvassa, nézi a saját magukat online marketing szakértőnek felkenteket, akikben pezseg az élet derűje. Akik, ahogy kinyitják a szemüket, már mantraként hallgatják a nagy megmondók megunhatatlannak hitt szemináriumait, vagy éppen a mindennapra egy idézet aktuális naptárbejegyzésén moralizálnak. Alig túljutva a szavazókoron, már életbölcselettel és tapasztalattal, és persze airpods-szal a fülükben (hisz a digitális komolyság és meggyőzőerő fokmérője a termék) biztosítják a semmiképp nem súlytalan általánosságokat. Természetesen ez a szakma is kitermelt olyan, mások által is elismert nagyságokat, akikre magam is felnézek a valós tapasztalat által. A nagyívű kritika itt most első körben az általánosságpuffogtatásnak és a tapasztalatnélküliségnek szól.
  • Természetesen elmaradhatatlan a digitális totemeknek és félisteneknek tett szélesívű gesztusok felajánlása. Így a SEO-zás és linképítés is. De a legfontosabb az áldozat bemutatása, aminek digitális megfelelője a bankszámlánk érzelmi összekötése az új istenekkel irányított hirdetések által. S így már el is jutottunk a modernkori digitális bálványimádás fogalmi bevezetéséhez.
  • Nem elhanyagoltható alternatíva a teljesítménynélküli teljesítmény főpapjainak, vagyis az influenszereknek a bevonása a digitális mágiába, így szavatolva egy pozitív kimenetelű eseménysort, elkerülve a digitális aszály torokszorító sivárságát.

Ellenszerként

Amióta a vállalkozásom működik, azóta egy cél lebegett előttem, hogy az hiteles és önazonos legyen. Maximálisan hiszem, hogy enélkül lehetetlen haladni és hosszútávú eredményeket felmutatni. A digitális világ azonban, a felhasználók és talán az irányítottsága által, nagyátlagban olyan értékvesztést választott, aminek egyiránya lett a tudatipari áldozattá válása. Ebben a táptalajban persze lehet, sőt akár misszióként kötelező is értéket közvetíteni és teremteni, és mintegy ellenpontként már-már homeopátiás jelleggel lágyan, de oldani a kényszerű tendenciát. Ezt teszem én és a munkamódszerem.

Fogalmi bevezetés

No, és most értünk oda, hogy a bevezessük a DÖCS kifejezést. Aki szeretné használni a kifejezésem, pontos forrásmegjelöléssel minden további nélkül megteheti. ???? A DÖCS a digitális őscsettintés. A digitális vállalkozó megérkezettségének az a foka, amikor határozottan érzi, hogy pont azt a klientúraréteget, igényességi fokot, kulturális önazonosságot találta meg, amivel, vagy még inkább akivel, leginkább jellemezhető önmaga is. Az én esetemben konkrét példa erre, amikor az ügyfelem „beszédes”, azaz meg tud köszönni egy gesztust, vagy amikor úgy fogalmaz meg kritikát, hogy közben épít, és a bántó szándéktól kínos távolságot tart fenn. Oktatóként ilyenkor azt érzem, hogy na! ezekért a pillanatokért érdemes dolgozni, mert a munkám, a tapasztalatom, a látásmódom a helyén van kezelve és meg van becsülve. Ezt a fajta megérkezettséget érzem most már következetesen, amiért nagyon hálás vagyok.

Innen folytatjuk.

Megosztás: