Z-módszer

A pilates, a jóga, és még egy fél tucat módszer előnyeit ötvözve és újraértelmezve a testtartásjavítás, alakformálás intelligens és biztonságos, ízületkímélő alternatívája a Z–módszer, mely az eddigi tapasztalatok alapján alkalmas mozgásszervi fájdalmak csökkentésére vagy akár teljes megszüntetésére, így komplex alak- és tartásjavító tornarendszer.

Az újra könnyed mozgásért

Vajon mi a legfontosabb az életben? A család? A párkapcsolat? A karrier? A pénz vagy a presztízs? Mindegyik teljességéhez, sikerességéhez elengedhetetlen az egészség. De mit teszünk meg azért, hogy egészségesek maradjunk, vagy újra azok legyünk? Én arra tettem fel az életem, hogy segítsek másoknak megőrizni vagy visszaszerezni az elveszett egész-séget. Mert csak a mozgás szabadságával teljes az élet.

Azért dolgozom és tanulok folyamatosan, hogy vendégeimnek kitapossam az utat a minőségibb élet felé. Küldetésemet a Z–módszer fejlesztésében teljesítem.

Honnan jött,
hová tart

A Z–gyakorlatrendszer kidolgozója és vezetőoktatójaként hiszem, hogy egyetlen tornamódszer önmagában nem elegendő és nem mindenható. Rengeteg iskolát tanulmányoztam az elmúlt évek során. Tisztelem „vegytisztán” a legtöbbet, de látom azok határait is, főleg ha az azt oktatók szűklátókörűségével párosulnak. A technikák tudatos keverése, finomhangolása, újraértelmezése, esetenként kibővítése azonban izgalmas és következetesen jobb eredményhez visz.

Vendégeim többször megjegyezték, hogy „ez nem pilates, ez nem jóga stb”. Igazuk van. Több ezer óra megtartásával megismertem a leggyakoribb problémákat, a gyakorlatok saját szűrőmön való átengedésével pedig létrejött önálló, egységes módszertanom, mely következetes, azaz elveken és szabályokon alapuló, és amit a változatosság és a hatékonyság mindenek feletti igénye éltet.

Mit kínál a Z–módszer és miben más?

  • Először is, módszeremet letisztult és egyszerű oktatói attitűd jellemzi: Csak azt tanítom, amiben hiszek, és amiről meggyőződésem, hogy jó Neked.
  • Egészség és esztétikum nálam kéz a kézben jár. Egyaránt alkalmas lehet alakformálásra, tartásproblémák korrekciójára, valamint a civilizációs betegségek (ülőmunka okozta problémák derék- és nyakfájdalom) eredményes javítására vagy teljes megszüntetésére, mindezt lágy, de karakteres mozdulataival.
  • A Z-módszer harmonikusan erősíti és nyújtja az izomzatot. Valamint javítja a testtudatot, a koncentrációs képességet, növeli az ízületi hajlékonyságot, a fizikai és pszichikai teherbírást, a magabiztosságot.
  • Hatásos, de biztonságos (gerinc- és ízület kímélő) technikákkal dolgozik. A gyakorlatok mindig az aktuális tudásom és tapasztalataim eredményeit tükrözik, ezáltal ezek a hibridek folyton megújulnak és előnyükre változnak.
  • A nagy eredmények eléréshez a lágy(abb), dinamikájukban lassabb technikák hatékonyabbak, mint dinamikusabb társaik, ezért nálam főleg ilyenekkel találkozhatsz. A lassabb ütem ellenben nem jelenti, hogy az óra könnyű. Ellenkezőleg: lassan, koncentráltan mozogni, kiinduló helyzeteket mérnöki pontossággal felvenni nehezebb, mint ugyanazt a mozgást elnagyoltan és gyorsan végrehajtani.
  • A gyakorlatok végzése közben a mozgás közbeni érzetek folyamatos figyelésén van a fókusz. Okkal szerepel minden gyakorlat ott, ahol éppen van. Az órámon nincs egy hiábavaló mozdulat sem, vagy funkció nélküli lépés.
  • Az én rendszerem nem teljesítményelvű, nincs kötelezően elérendő eredmény, nincs nyomás a vendégeken. A mozgás motivációja a harmonikus, funkcionális test elérése, amiben jól érezzük magunkat, amiben energikusan, életörömmel tudjuk élni a mindennapjainkat, és megfelelő reakciókat tudunk adni a stresszhelyzetekre.
  • Alkalmaim mentesek a hangos zenétől, ugrálástól.
  • Az órákon folyamatos az oktatói korrekció (azaz a gyakorlatok javítása instrukciók által), így az első foglalkozástól kezdve gyorsabb a fejlődés. Már az első órától sikerélményt jelent.
  • Online tornázóim számára is elérhető vagyok, személyesen válaszolok a felmerült kérdésekre, problémákra

Kinek ajánlott?

  • A tornaalkalmak könnyed hangvételük által kortól, nemtől, erőnléttől függetlenül ideálisak azok számára, aki igényes, tudatos, változatos, eredményes mozgásélményt keresnek.
  • Óráim során fontosnak tartom, hogy vendégeim következetesen fejlődjenek. Az órák úgy vannak szerkezetileg felépítve, hogy bármikor, bárki bekapcsolódhasson. A gyakorlatok fokozatosan és következetesen erősödő gyakorlatláncba vannak fűzve. Az erősítő, nyújtó, nyújtózó, mobilizáló gyakorlatokból minden tornázó saját egészségi állapotának tudatában az erőnlétének megfelelő feladatokat választja ki és végzi, mert egy-egy gyakorlathoz több variációt ajánlok fel. Ha a vendég elég erős, akkor folyamatosan halad velem. Ellenben, ha soknak érzi a gyakorlatokat, akkor minden további nélkül pihenhet, vagy visszaléphet egy könnyebb változathoz.
  • Nálam nincs kezdő, középhaladó, haladó program. Mert egy-egy testtáj ereje, vagy mozgékonysága szempontjából lehet haladó vagy, de egy másik összefüggésben kezdő.
  • Speciális egészségügyi- vagy életmódbeli helyzetekből adódó problémák javítására is alkalmas lehet: kismamák (terhesség alatti mozgás, szülés utáni regenerálódás, szétnyílt hasizom), kamaszok (tartásproblémák, kamaszkori stressz) és a senior korosztály (az urogenitális zóna zavarai: inkontinencia, prosztata gyulladás) számára is kínál megoldást.

A gyakorlatok egyénre szabhatók: a vendég szerzett vagy vele született problémáihoz, egészségi állapotához igazodnak – legyenek azok testi vagy lelki eredetűek.

Elfelejtettük, hogy a testünk mire képes.
Az én módszerem segít
emlékezni.

Az életünk minden tapasztalata egyben testi tapasztalat is. A stressz egyik sajátossága, hogy nyomokat hagy a testben is, megváltoztatja az izomtónust, görcsössé, merevvé, tartósan feszültté teszi azt, de a folyamat lassú… Egyszer aztán azt vesszük észre, hogy reggel nehezebben kelünk fel. Aztán még magunk is elhisszük, hogy mindez korral jár. Megtanulunk a fájdalom, a beszűkült mozgástartomány, és a lecsökkent vitalitásunk hármas kiszögelésében élni. Elfelejtjük lassan, milyen szabadon mozogni. A Z–módszer egyik legfőbb célja újra tanítani magunkat, hogy hogyan is érzékeljük és irányítsuk a testünket. Akarom hinni, hogy folyamatosan bővíthető a „mire vagyok képes” érzése. Már a feszülő pontok tudatosítása is közelebb visz minket a megoldáshoz, sőt mindazt az energiát és fiatalos lendületet visszaszerezhetjük, amiről azt hittük, hogy elveszítettük. Mozgásunk (leginkább a járásminta) lágyabbá, gördülékenyebbé válik, a testünket könnyednek fogjuk érezni.

Kérdésed lenne?

Írj nekem, ha olyan kérdésed lenne, amire itt nem találtál választ!